طراحی سایت UX چیست و چه جنبه هایی را باید در نظر داشته باشید؟

۴ بازديد ۰ نظر
طراحی سایت در مشهد یکی از پرطرفدارترین اصطلاحات در طراحی وب و سئو، UX است که می تواند تاثیر زیادی بر روی وب سایت شما داشته باشد. UX مخفف تجربه کاربری و مخفف تجربه کاربری است. به عبارت دیگر UX به معنای سهولت و رضایت کاربر هنگام کار با وب سایت است. در ادامه این راهنمای طراحی وب سایت، به نکات مهم در مورد طراحی UX وب سایت خواهیم پرداخت. UX یکی از مواردی است که می تواند تاثیر زیادی بر سئوی وب سایت شما داشته باشد زیرا گوگل به شدت به واکنش ها و رفتارهای کاربران در وب سایت های مختلف پاسخ می دهد و می تواند درک کند که وب سایت شما چقدر برای کاربران مفید است. البته نتایج این بررسی ها از سوی گوگل می تواند قابل توجه باشد و به شما کمک کند تا رتبه بالاتری در نتایج گوگل کسب کنید.
یکی از نکاتی که در مورد طراحی UX وب سایت باید بدانید این است که UX به تجربه کاربری در وب سایت اشاره دارد، ظاهر وب سایت در اینجا اولویت اول نیست. UX می تواند تأثیر قابل توجهی بر حافظه مخاطب داشته باشد زیرا مخاطب متوجه می شود که یک وب سایت چقدر خوب و ارزشمند است و یک وب سایت بد را فراموش می کند. به همین دلیل طراحی UX در طراحی انواع وب سایت ها بسیار مهم است.
5 مرحله برای تبدیل شدن به یک طراح UX وب
چگونه شروع کنیم؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از کسانی که علاقه مند به یادگیری در مورد UX هستند را درگیر کرده است. حتی بسیاری از افراد با سال ها تجربه در طراحی وب UX وقتی در ابتدای کار خود با صفحه خالی فتوشاپ مواجه می شوند، این سوال را می پرسند. در اینجا مراحل تبدیل شدن به یک طراح رابط کاربری خوب آمده است.
تمام اصول UX را بدانید
قبل از ورود به هر رشته ای باید با اصول آن آشنا شوید و آنها را به کار بگیرید تا کارتان را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. در UX ابتدا باید اصول و جنبه های روانشناختی طراحی را بیاموزید و از آنها برای ایجاد یک طرح خوب با کمی خلاقیت استفاده کنید. در زیر برخی از اصول طراحی UX را بیان می کنیم.
رنگ
تعادل
تضاد در طراحی
تایپوگرافی
دوام و استحکام در طراحی
شاید از خود بپرسید که آیا UX روی سئو سایت تاثیر می گذارد یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم بله، تاثیر UX بر سئو زمانی است که UX به خوبی برای کاربر طراحی شده باشد و تاثیر زیادی بر روی کاربران بگذارد. البته سطح بالای رضایت کاربران از چشم گوگل پنهان نمی ماند و به صفحه شما جایگاه ویژه ای در نتایج می دهد.
اخرین حرف
در این مقاله آموزش فنی به بررسی نکات مهم و ابزار پرکاربرد طراحی UX وبسایت پرداخته ایم. UX یکی از پرکاربردترین اصطلاحات در دنیای طراحی وب است و به دلیل اهمیت آن اکنون به عنوان شغلی تبدیل شده است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.